SK EN DE
icon icon icon icon icon icon




355

Ponúkajte nehnuteľnosť, ktorá stojí za to!

Ponúkajte nehnuteľnosť, ktorá stojí za to!

K úspechu predaja nehnuteľnosti prispieva mnoho faktorov, o ktorých často predávajúci netušia, alebo im neprikladajú veľký význam. Napísať inzerát a pridať zopár nič nehovoriacich fotiek ( horší je už len inzerát bez fotiek ) vašu nehnuteľnosť nepredá.

Až 89% ľudí hľadá svoj domov snov na internete. Zvíťazí skôr inzerát s krásnou prezentáciou, ktorý okamžite zaujme vaše oko alebo inzerát, ktorý nemá fotografie, dobrý popis alebo fotografie má, ale ich kvalita je horšia ako biedna? Myslím, že všetci sme sa zhodli na možnosti A. Sila marketingu sa dostáva do všetkých sfér a či už chceme alebo nie ,obal, design, vzhľad atď. je to, čo v dnešnej dobe kladieme na popredné miesto pri rozhodovaní sa o nákupe čohokoľvek.

Mnoho predávajúcich sa na to takto nepozerá a nie je to ich chyba. Myslia si, že ich nehnuteľnosť sa predá za požadovanú cenu v stave ako ju zanechali a jej zatraktívnenie je pre nich len strata času a peňazí. Nie sú však ani marketingoví experti ani realitní obchodníci. Takto by sa na každú nehnuteľnosť mal pozerať realitný maklér ako správny obchodník, poradca a partner predávajúceho. Treba si uvedomiť, že aj váš dom alebo byt vášho kamaráta je produkt ako každý iný. Predstavte si to na príklade balenia cereálií v potravinách. Pre ktoré sa rozhodnete? Vo väčšine prípadov sa ľudia rozhodnú pre tie, ktorých obal je krajší. Samozrejme nemôžeme tvrdiť, že kúpa cereálií a kúpa domu je to isté. To ani náhodou. No fakt, že ľudia sa rozhodujú na základe toho čo vidia, je jasnejší ako najjasnejšia hviezda na nebi. Bolo tomu tak, je tomu tak a bude tomu tak.

Človek, ktorý plánuje predávať svoju nehnuteľnosť vie koľko za ňu chce a vie pod akú sumu nechce ani náhodou klesnúť. Jasno v tom má aj kupujúci. Samotný obchod by mal byť však o tom, že spokojné budú obe strany. Aby ste aj vy dostali za svoju nehnuteľnosť toľko koľko chcete je nutné ju pred samotným zverejnením na trhu na to pripraviť. Ak sa chcete vyhnúť strate času, energie a peňazí, je nevyhnutné urobiť váš dom alebo byt viac atraktívnym pre kupujúceho. Prinášame vám zopár rád a postrehov aby ste svoju nehnuteľnosť doviedli až k jej úspešnému predaju.

Nie je to žiadna veda ale často sú to veci, ktoré si sami neuvedomíte, a preto by sme vám v prvom rade odporúčali zavolať na pomoc realitného makléra, ktorý vás ako profesionál na trhu upozorní na veci, ktoré by ste mali na nehnuteľnosti zmeniť.

Napríklad ak je predávajúci fajčiar alebo má v byte štvornohého člena domácnosti. No predstavte si ako príde na obhliadku manželský pár nefajčiarov. Garantujeme vám, že určite budú okamžite cítiť, že v dome sa fajčí. A to isté platí aj o domácich miláčikoch. Takže naša rada – vyvetrajte, použite pohlcovač pachov. Vôňa je skutočne veľmi dôležitá. Najlepšie je urobiť tak pred každou obhliadkou.

Dôležité je vdýchnuť nehnuteľnosti sviežosť novoty. Pozerajte sa na svoj dom cez optiku kupujúcich a vžite sa na chvíľku do ich kože. Prejdite sa dome a zamyslite sa, či by sa im to páčilo. Skúste sa pri tomto procese čo najviac odosobniť. Kupujúci chcú prísť do domu, kde si budú vedieť predstaviť svoj život. Chcú prísť a bývať.

Naše rady sme zhrnuli do nasledujúcich 7 krokov:

Krok č. 1 – OPRAVTE POKAZENÉ

Ak je čokoľvek vo vašej domácnosti pokazené opravte to. Na mysli máme veci ako : kvapkajúcu batériu, povolené pánty, zle splachujúci záchod, vŕzgajúce dvere, pokazené zásuvky… Ak niekde chýba kľučka, kovanie na dierkach, žiarovka…opravte to. Pozorne sa pozerajte okolo seba. Sú steny špinavé? Je tomu viac ako 3 roky kedy ste naposledy vymaľovali? Vymaľujte a uvidíte ten obrovský rozdiel!

Krok č.2 – UPRACTE

Prechádzate sa ďalej. Je všetko dôkladne vyčistené? Položte si tieto otázky:

Kedy naposledy som utieral prach na tej vysokej skrini?

Kedy som odstraňoval vodný kameň z batérií?

Čistil sporák, elektrickú dosku, rúru na pečenie?

Umýval som niekedy teraz okná?

Kedy sa čistil ten koberec? Voskovali parkety? Ošetrila kožená sedačka alebo umyl luster?

Sami vidíte či dané veci toto čistenie potrebujú alebo nie. Všetko má pôsobiť zachovalo, novšie, sviežejšie a toho sa držte aj pri čistení. Ak to urobíte raz a poriadne stači tieto veci už len udržiavať.

Krok č.3 – VENUJTE SA AJ EXTERIÉRU

Tento krok je pre ľudí, ktorí bývajú v dome. Všetko čo sme si povedali vyššie platí aj pre vás a to dvojnásobne. Okrem interiéru musíte zhodnotiť aj fasádu domu, čistotu vonkajšej plochy, upravenú záhradu a predzáhradku. Ak máte krásny kvetinový záhon alebo bylinkovú záhradku, robte si fotky počas celej sezóny. Keď sa napríklad rozhodnete predávať svoj dom v zime, záujemcovia majú často problém predstaviť si ako záhrada môže vyzerať na jar. Stačí im ukázať fotky a okamžite získavajú lepšiu predstavu.

Krok č.4 – FOTKY DO INZERÁTU

Fotkám sa budeme venovať v samostatnom článku a preto len stručne. Snažte sa o čo najkvalitnejšie fotky, na snímke skúste zachytiť celý priestor. Pred fotením svoj dom alebo byt upracte aby na snímke neboli rušivé elementy. Viac vám prezradíme nabudúce. Teraz len poviem, že fotky sú často kľúčovým prvkom.

Krok č. 5 – TEXT DO INZERÁTU

Spíšte si parametre nehnuteľnosti do bodov ako – počet izieb, stav nehnuteľnosti ( rekonštrukcia, novostavba, čiastočne prerobený), lokalita, poschodie, občianska vybavenosť, infraštruktúra v okolí nehnuteľnosti… . Pozrite sa na svoj zoznam a skúste každý bod preformulovať na výhodu, benefit, ktorý by mohol záujemcov osloviť. Napríklad sa váš byt nenachádza v centre mesta, ale skôr v okrajovej časti. Jednoznačne môžeme za výhodu v tomto prípade považovať tichšiu a kľudnejšiu lokalitu oslobodenú od hektického centra. Skúste si na prípravu textu vyhradiť dostatočne veľa času. Ďalšou možnosťou je využiť služby realitnej kancelárie. Kvalitná kancelária ako ARTHUR Real Estate Company vám jedinečnosť textu a fotografií zaručí.

Krok č. 6 – CENOTVORBA

Pri určení správnej ceny by mal predávajúci zvážiť množstvo faktorov. Často totiž nastáva rozpor medzi cenou, ktorú chce predávajúci a reálnou trhovou hodnotou nehnuteľnosti. Treba si uvedomiť, že to aké sú súčasné ceny nehnuteľností súvisí s veľa aspektmi. Dnešným problémom je, že kupujúci chcú za nehnuteľnosť sumu, za ktorú ju kupovali. Je to pochopiteľné, vedú ich k tomu viac psychologické faktory ako racionalita. Správnej cenotvorbe venujeme samotný článok už čoskoro.

Krok č.7 – ZALISTOVANIE NEHNUTEĽNOSTI

Dalo by sa to pomenovať jedným slovom INTERNET. Pre predávajúceho existuje niekoľko dostupných ciest ako svoju nehnuteľnosť zverejniť. Aj tejto kapitole sa budeme venovať v samostatnom článku. Kamarát google nám poradí aké portály existujú a ktoré z nich sú najnavštevovanejšie. Väčšina z nich poskytuje pridanie inzerátu zdarma. Ďalšou možnosťou je zveriť propagáciu nehnuteľnosti do rúk realitnej kancelárii. Zámerne píšem v jednotnom čísle lebo v prípade realít neplatí zákon čím viac predajcov ponúka moju vec, tým lepšie ju predám. Treba si uvedomiť fakt, že nehnuteľnosť nie je tovarom bežnej spotreby, ktorý je rýchlo obrátkový a väčšinou sa predáva za pár eur. Nehnuteľnosť by mala byť zaradená do kategórie exkluzívneho produktu pri ktorom platí pravidlo kvalita nie kvantita. Nehnuteľnosť, ktorú inzeruje viac ako 2 – 3 realitné kancelárie stráca svoju hodnotu. Čoskoro sa dozviete prečo.

Úspešnosť celého procesu závisí aj od dodržania postupnosti vyššie uvedených krokov. Veríme, že naše odporúčania vám pomôžu a ak by ste zistili, že je to ťažšie ako sa zdalo neváhajte využiť naše služby. Poskytujeme ich bezplatne ak sa rozhodnete s nami spolupracovať a vieme vám pomôcť skutočne zo všetkým. V kvalitných realitných kanceláriách vám tento servis zabezpečí váš realitný poradca, je to jeho náplňou práce okrem iného. Ak ste doposiaľ nemali prehľad o tom čo taký realitný maklér robí pre svojho klienta tak toto je kúsok z jeho kompetencií.
 

Pridaj svoju nehnuteľnosť
Chcem predať Chcem kúpiť
Naposledy zobrazené nehnuteľnosti
Zatiaľ ste neprezerali žiadnu nehnuteľnosť